Sprawozdania i plany remontów
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2022 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2023
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2021 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2022
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2020 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2021
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2019 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2020
Sprawozdanie z działalności Zarządu KSM, Rady Osiedla i Administracji za 2018 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2019
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2017 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2018
Sprawozdanie z działalności Zarządu KSM, Rady Osiedla i Administracji za 2016 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2017
Sprawozdanie z działalności Zarządu KSM, Rady Osiedla i Administracji za 2015 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2016
Sprawozdanie z działalności Zarządu KSM, Rady Osiedla i Administracji za 2014 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2015
Sprawozdanie z działalności Zarządu KSM, Rady Osiedla i Administracji za 2013 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2014
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2012 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na
Ze względu na wystąpienie Pandemia COVID-19 planowane roboty remontowe zostały przesunięte w czasie.
Plany remontów na kolejne lata będą publikowane powyżej w formie dodatku do gazety „Wspólne Sprawy” jako „Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla”.
PLAN REMONTÓW NA ROK 2019
Plan remontów na rok 2019 zatwierdzony uchwałą nr 4/26/2018 w dniu 28.11.2018 przez Radę Osiedla Śródmieście.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej
|
Ogółem: |
22 600 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię w mieszkaniach |
ul. Sienkiewicza 46 |
2600 |
III-IV |
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
20 000 |
IV |
Roboty murarsko-tynkarskie
|
Ogółem: |
232 000 |
|
Likwidacja części wymiennika (znajdująca się poza obrysem budynku) |
ul. Francuska 61 |
120 000 |
IV |
Naprawa murków oporowych |
ul. Podchorążych 1a |
12 000 |
I-II |
Wykonanie izolacji stropu parkingo - garżu II etap |
ul. Szafranka 6 |
100 000 |
II-III |
Roboty instalacyjne wod-kan, gaz, c.c.w., p.poż |
Ogółem: |
320 000 |
|
Wymiana pionów instalacji kanalizacyjnej w budynku
|
ul. Jordana 16a, 16b, 16c |
150 000 |
III-IV |
Wymiana pionów instalacji kanalizacyjnej w budynku |
ul. Poniatowskiego 14, 14a, 14b, 14c, 14d
|
170 000 |
III-IV |
Remonty dźwigów |
Ogółem: |
110 000 |
|
Modernizacja dźwigu
|
ul. Wojewódzka 25 |
90 000 |
III-IV |
Usunięcie awarii i zaleceń UDT w dźwigach
|
Osiedle |
20 000 |
I-IV |
Inne roboty
|
Ogółem: |
171 000 |
|
Usunięcie awarii i usterek po przeglądach rocznych budynków
|
Osiedle |
56 000 |
I-IV |
Montaż balustrady na rampie zewn. i wykonanie obręczy do drabiny na dach
|
ul. Szafranka 6 |
5 000 |
II |
Wykonanie zadaszeń balkonów na ostatniej kondygnacji
|
ul. Francuska 61, 63, 65 |
50 000 |
III-IV |
Wykonanie zadaszeń balkonów na ostatniej kondygnacji
|
ul. Francuska 61a, 63a, 65a |
60 000 |
III-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
10 200 |
|
Wykaz aktualnych robót dla wykonawców znajduję się w zakładce Szukamy solidnych wykonawców
PLAN REMONTÓW NA ROK 2018
Plan remontów na rok 2018 zatwierdzony uchwałą nr 6/21/2017 w dniu 28.11.2017 przez Radę Osiedla Śródmieście.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej
|
Ogółem: |
20 000 |
|
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
20 000 |
IV |
Roboty dekarskie |
Ogółem: |
20 000 |
|
Częściowa naprawa pokrycia dachowego (w miejscach przecieków)
|
ul. Reymonta 3 |
20 000 |
II |
Roboty murarsko-tynkarskie
|
Ogółem: |
120 000 |
|
Likwidacja części wymiennika (znajdująca się poza obrysem budynku) |
ul. Francuska 61 |
120 000 |
IV |
Roboty malarskie |
Ogółem: |
400 000 |
|
Malowanie klatki schodowej wraz z robotami murarskimi i położeniem płytek na parterze
|
ul. Mikołowska 40 |
150 000 |
I-II |
Malowanie klatek schodowych i położenie płytek ceramicznych na parterach |
ul. Reymonta 3 |
150 000 |
I-II |
Malowanie klatek schodowych i położenie płytek ceramicznych na parterach |
ul. Jordana 16a, 16b, 16c |
100 000 |
III-IV |
Roboty instalacyjne wod-kan, gaz, c.c.w., p.poż |
Ogółem: |
120 000 |
|
Wymiana poziomów instalacji kanalizacyjnej w piwnicy
|
ul. Szafranka 3 |
20 000 |
I |
Wymiana pionów instalacji kanalizacyjnej w budynku |
ul. Barbary 3, 3a
|
100 000 |
IV |
Roboty elektryczne |
Ogółem: |
55 000 |
|
Wymiana dotychczasowego oświetlenia klatek schodowych, korytarzy i piwnic
|
Osiedle |
55 000 |
I-IV |
Remonty instalacji domofonowej |
Ogółem: |
20 000 |
|
Modernizacja domofonów
|
ul. Barbary 3, 3a
ul. Bratków 3 ul. Macieja 3, 5 ul. Francuska 18 ul. Szafranka 6 ul. Wojewódzka 25
|
20 000 |
II-III |
Remonty dźwigów |
Ogółem: |
20 000 |
|
Usunięcie awarii i zaleceń UDT w dźwigach
|
Osiedle |
20 000 |
I-IV |
Inne roboty
|
Ogółem: |
50 000 |
|
Usunięcie usterek po przeglądach rocznych budynków
|
Osiedle |
50 000 |
I-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
10 200 |
|
Odsetki dotyczące spłaty kredytu na wymianę dźwigu |
ul. Kobylińskiego 2a |
400 |
|
PLAN REMONTÓW NA ROK 2017
W związku z brakiem uwag i wniosków do projektu Planu remontów na rok 2017 w trakcie Zebrania Osiedlowego, które odbyło się dnia 20.12.2016, Rada Osiedla Śródmieście na posiedzeniu w dniu 21.12.2016 zatwierdziła uchwałą Nr 11/14/2016 niżej wymieniony Plan remontów na rok 2017.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej
|
Ogółem: |
16 000 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię w mieszkaniach |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
6 800 |
IV |
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 2 dostępny w Administracji |
9 200 |
IV |
Roboty murarsko-tynkarskie
|
Ogółem: |
225 000 |
|
Likwidacja części wymiennika (znajdująca się poza obrysem budynku) |
ul. Francuska 61 |
120 000 |
IV |
Naprawa tynków i wykonanie izolacji czapek na kominach
|
ul. Mikołowska 40 |
20 000 |
III |
Remont klatki schodowej - II etap
|
ul. Szeligiewicza 20 |
85 000 |
I |
Roboty malarskie |
Ogółem: |
140 000 |
|
Malowanie klatki schodowej (bez parteru) |
ul. Szeligiewicza 6 |
30 000 |
II |
Malowanie klatek schodowych i położenie płytek ceramicznych na parterach |
ul. Poniatowskiego 14, 14a, 14b, 14c, 14d |
110 000 |
IV |
Roboty instalacyjne wod-kan, gaz, c.c.w., p.poż |
Ogółem: |
125 000 |
|
Przeróbka instalacji p.poż. na odcinku od parteru do piwnicy wraz z montażem 2 szt. drzwi p.poż.
|
ul. Szafranka 3 |
15 000 |
I |
Wymiana pionów instalacji kanalizacyjnej w budynku |
ul. Francuska 61a, 63a, 65a |
110 000 |
IV |
Roboty elektryczne |
Ogółem: |
6 000 |
|
Montaż systemu odmrażania rynien |
ul. Kochanowskiego 1 |
6 000 |
I |
Remonty instalacji domofonowej |
Ogółem: |
34 500 |
|
Modernizacja domofonów
|
ul. Plebiscytowa 38a,38b,40a,40b,42a,42b |
14 000 |
II |
Modernizacja domofonów
|
ul. Poniatowskiego 14, 14a, 14b, 14c, 14d |
8 000 |
III |
Modernizacja domofonów
|
ul. Jordana 16a, 16b, 16c |
7 000 |
II |
Modernizacja domofonów
|
ul. Szafranka 3 |
5 500 |
II |
Roboty elewacyjne |
Ogółem: |
100 000 |
|
Remont schodów zewnętrznych i elewacji parteru |
ul. Drzymały 17 |
30 000 |
II |
Naprawa belek stropowych na galeriach elewacji budynku |
ul. Podchorążych 1a |
50 000 |
II |
Konserwacja zamocowań balustrad balkonowych od podwórka |
ul. Kobylińskiego 2a |
20 000 |
III |
Remonty dźwigów |
Ogółem: |
80 000 |
|
Modernizacja dźwigu
|
ul. Podchorążych 1a |
65 000 |
IV |
Usunięcie awarii i zaleceń UDT w dźwigach
|
Osiedle |
15 000 |
I-IV |
Inne roboty
|
Ogółem: |
80 000 |
|
Usunięcie usterek po przeglądach rocznych budynków
|
Osiedle |
50 000 |
I-IV |
Częściowa naprawa nawierzchni nad parkingo-garażem
|
ul. Szafranka 6 |
30 000 |
III-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
10 200 |
|
Odsetki dotyczące spłaty kredytu na wymianę dźwigu |
ul. Kobylińskiego 2a |
1 600 |
|
PLAN REMONTÓW NA ROK 2016
W związku z brakiem uwag i wniosków do projektu Planu remontów na rok 2016 w trakcie Zebrania Osiedlowego, które odbyło się dnia 17.11.2015, Rada Osiedla Śródmieście na posiedzeniu w dniu 03.12.2015 zatwierdziła uchwałą Nr 9/3/2015 niżej wymieniony Plan remontów na rok 2016.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej
|
Ogółem: |
21 200 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię w mieszkaniach |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
3 800 |
IV |
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 2 dostępny w Administracji |
17 400 |
IV |
Roboty murarsko-tynkarskie
|
Ogółem: |
250 000 |
|
Likwidacja części wymiennika (znajdująca się poza obrysem budynku) |
ul. Francuska 61 |
120 000 |
III-IV |
Remont parteru
|
ul. Szeligiewicza 6 |
30 000 |
II |
Remont klatki schodowej - I etap
|
ul. Szeligiewicza 20 |
100 000 |
IV |
Roboty instalacyjne wod-kan, gaz, c.c.w., p.poż |
Ogółem: |
174 000 |
|
Dokończenie wymiany pionów instalacji kanalizacyjnej w budynku - II etap
|
ul. Podchorążych 1a |
74 000 |
I |
Wymiana pionów instalacji kanalizacyjnej w budynku |
ul. Francuska 61, 63, 65 |
60 000 |
IV |
Wymiana pionów instalacji kanalizacyjnej w budynku |
ul. Mikołowska 40 |
40 000 |
IV |
Roboty elektryczne |
Ogółem: |
40 000 |
|
Wymiana oświetlenia na LED |
Osiedle |
40 000 |
IV |
Roboty elewacyjne |
Ogółem: |
237 000 |
|
Dokończenie remontu 5 szt. balkonów-loggii od strony zachodniej
|
ul. Szeligiewicza 20 |
49 000 |
I |
Dokończenie remontu 15 szt balkonów od strony zachodniej
|
ul. Plebiscytowa 38a, 38b |
68 000 |
I |
Remont balkonów i elewacji
|
ul. Plebiscytowa 40a, 40b |
100 000 |
II-III |
Remont schodów zewnętrznych i części elewacji od strony ulicy
|
ul. Drzymały 17 |
20 000 |
II |
Remonty dźwigów |
Ogółem: |
118 000 |
|
Finansowanie części kosztów modernizacji dźwigu zrealizowanej w 2015
|
ul. Szeligiewicza 6 |
118 000 |
I-IV |
Inne roboty
|
Ogółem: |
45 000 |
|
Usunięcie usterek po przeglądach rocznych budynków
|
Osiedle |
45 000 |
I-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
10 200 |
|
Spłata pożyczki z funduszu interwencyjnego |
ul. Drzymały 17, ul. Szafranka 3
|
22 220 |
|
Odsetki dotyczące spłaty kredytu na wymianę dźwigu |
ul. Kobylińskiego 2a |
1 600 |
|
PLAN REMONTÓW NA ROK 2015
W związku z brakiem uwag i wniosków do projektu Planu remontów na rok 2015 w trakcie Zebrania Osiedlowego, które odbyło się dnia 19.11.2014, Rada Osiedla Śródmieście na posiedzeniu w dniu 17.12.2014 zatwierdziła uchwałą Nr 8/26/2014 niżej wymieniony Plan remontów na rok 2015.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej
|
Ogółem: |
31 000 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię w mieszkaniach |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
23 800 |
III |
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 2 dostępny w Administracji |
7 200 |
IV |
Roboty murarsko-tynkarskie
|
Ogółem: |
120 000 |
|
Likwidacja części wymiennika (znajdująca się poza obrysem budynku) |
ul. Francuska 61 |
120 000 |
II-III |
Roboty instalacyjne wod-kan, gaz, c.c.w., p.poż |
Ogółem: |
331 110 |
|
Wymiana wszystkich pionów instalacji kanalizacyjnej w budynku |
ul. Podchorążych 1a |
110 000 |
III |
Wymiana 16 pionów instalacji kanalizacyjnej w trzech klatkach |
ul. Plebiscytowa 40a, 40b, 42a |
221 110 |
IV |
Roboty elektryczne |
Ogółem: |
30 480 |
|
Wymiana instalacji odgromowej |
ul. Mikołowska 40 |
12 480 |
II |
Montaż instalacji odgromowej
|
ul. Macieja 3, 5 |
18 000 |
III |
Remont instalcji domofonowej |
Ogółem: |
9 000 |
|
Remont domofonów |
ul. Sienkiewicza 42, 44, 46, 48 |
9 000 |
II |
Roboty elewacyjne |
Ogółem: |
10 000 |
|
Naprawa balkonu mieszkania nr 32
|
ul. Szafranka 3 |
10 000 |
I-II |
Mała architektura
|
Ogółem: |
6 000 |
|
Montaż ogrodzenia od strony południowej
|
ul. Bratków 3 |
6 000 |
II-III |
Remonty dźwigów |
Ogółem: |
65 000 |
|
Wymiana dźwigu
|
ul. Szeligiewicza 6 |
65 000 |
IV |
Inne roboty
|
Ogółem: |
30 000 |
|
Usunięcie usterek po przeglądach rocznych budynków
|
Osiedle |
30 000 |
I-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
10 200 |
|
Spłata pożyczki z funduszu interwencyjnego |
ul. Drzymały 17, ul. Szafranka 3
|
33 340 |
|
Odsetki dotyczące spłaty kredytu na wymianę dźwigu |
Ogółem: |
2 200 |
|
PLAN REMONTÓW NA ROK 2014
W związku z brakiem uwag i wniosków do projektu Planu remontów na rok 2014 w trakcie Zebrania Osiedlowego, które odbyło się dnia 11.12.2013, Rada Osiedla Śródmieście na posiedzeniu w dniu 18.12.2013 zatwierdziła uchwałą Nr 5/17/13 niżej wymieniony Plan remontów na rok 2014.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej
|
Ogółem: |
27 000 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię w mieszkaniach |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
9 000 |
III |
Na klatkach i w pomieszczeniach ogólnego użytku |
Zał. Nr 2 dostępny w Administracji |
8 000 |
III |
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 3 dostępny w Administracji |
10 000 |
IV |
Roboty dekarskie
|
Ogółem: |
14 230 |
|
Usunięcie usterek dekarskich po przeglądach |
Osiedle |
14 230 |
II-III |
Roboty murarsko-tynkarskie
|
Ogółem: |
223 720 |
|
Likwidacja części wymiennika (znajdująca się poza obrysem budynku) |
ul. Francuska 61 |
120 000 |
II-III |
Wykonanie śmietnika wolnostojącego |
ul. Szafranka 3 |
30 000 |
III |
Likwidacja murków oporowych i schodów do komór zsypowych |
ul. Szafranka 3 |
50 000 |
III |
Wykonanie robót murarskich po przeglądach |
Osiedle |
23 720 |
II-III |
Roboty instalacyjne wod-kan, gaz, c.c.w., p.poż |
Ogółem: |
187 680 |
|
Wymiana wszystkich pionów instalacji kanalizacyjnej w budynku |
ul. Kobylińskiego 2a |
113 960 |
II |
Wymiana 4 pionów instalacji kanalizacyjnej w jednej klatce |
ul. Plebiscytowa 42b |
49 800 |
IV |
Montaż systemu oddymiania (p.poż.) |
ul. Rybnicka 17 |
23 920 |
IV |
Roboty elektryczne |
Ogółem: |
11 680 |
|
Wymiana instalacji odgromowej |
ul. Szafranka 6 |
11 680 |
III |
Remont instalcji domofonowej |
Ogółem: |
12 000 |
|
Remont domofonów |
ul. Francuska 61, 63, 65 |
6 000 |
II |
Remont domofonów |
ul. Francuska 61a, 63a, 65a |
6 000 |
II |
Roboty elewacyjne |
Ogółem: |
115 000 |
|
Naprawa balkonów |
ul. Francuska 61a, 63a, 65a |
30 000 |
II |
Naprawa balkonów od strony południowej budynku |
ul. Szeligiewicza 20 |
85 000 |
III |
Inne roboty |
Ogółem: |
14 230 |
|
Wykonanie robót ślusarskich po przeglądach rocznych |
Osiedle |
14 230 |
I-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
10 200 |
|
Spłata pożyczki z funduszu interwencyjnego |
ul. Drzymały 17, ul. Szafranka 3
|
33 340 |
|
Odsetki dotyczące spłaty kredytu na wymianę dźwigu |
Ogółem: |
4 000 |
|
OSIEDLE ŚRóDMIEŚCIE
Osiedle Śródmieście to 22 budynki rozrzucone w południowo-wschodniej części Katowic, poczynając od ul. Macieja 3-5 w Załężu, a kończąc dwoma budynkami przy ul. Francuskiej 61-65 oraz 61a-65a. Jakby nie patrzeć to prawie 1/3 Katowic. W samym śródmieściu to kwartał ulic Poniatowskiego 14a-d (tutaj też mieści się Administracja Osiedla), Mikołowska 40, Barbary 3-3a. Następnie dwa budynki przy ul. Szeligiewicza 6 i nr 20 (kiedyś należały do Spółdzielni Górnik), następnie budynek przy ul. Jordana 16a-c (będący wcześniej własnością nie istniejącej już Spółdzielni Południe) a także budynek przy ul. Podchorążych la, ponadto dwa najstarsze w Katowickiej Spółdzielni Mieszkaniowej budynki przy ul. Plebiscytowej 38a-42b i Kochanowskiego 1. Część lokatorów tych budynków to założyciele Katowickiej Spółdzielni Mieszkaniowej, którzy jako pierwsi otrzymali klucze do mieszkań. Przedstawiając nasze zasoby należy wymienić jeszcze budynki przy ul. Wojewódzkiej 25, Reymonta 3, Kobylińskiego 2a, Szafranka 3 i 6, Francuska 18, jeden budynek przy ul. Sienkiewicza 42-48, Drzymały 17, a także największy w Osiedlu 11-kondygnacyjny 3-klatkowy budynek przy ul. Rybnickiej 13-15-17. Jego przeciwieństwem jest budynek przy ul. Bratków 3, który swoją konstrukcją przypomina dom jednorodzinny ogrodzony murem z dużą ilością ładnej zieleni. Ponadto Osiedle zarządza garażami wbudowanymi w strukturę budynków mieszkalnych a także parkingogarażem podziemnym, przy ul. Szafranka 2-4 i 6.
Mankamentem Osiedla Śródmieście jest jego rozproszenie. Nasze budynki w przeważającej części są tzw. "plombami" wciśniętymi w istniejącą już wcześniej zwartą zabudowę. Uciążliwością dla naszych mieszkańców pozostaje problem parkowania samochodów przy posesjach. Bywa, że bramy wjazdowe na podwórkach oraz wyjazdy z garaży zastawiane są przez obce samochody. Staramy się ten proceder ograniczać. Udało nam się rozwiązać problem parkowania nieuprawnionych pojazdów wzdłuż budynku przy ul. Reymonta 3, ul. Szafranka 3 i ul. Francuskiej 61-65, 61a-65a a także poprzez zabudowę bramy wjazdowej do posesji przy ul. Drzymały 17. W 2007 roku w Osiedlu został utworzony lokal integracyjny, w którym w ramach prowadzonej przez Osiedle działalności społeczno-kulturalnej odbywają się spotkania świąteczne, okolicznościowe, pogadanki i prelekcje. Jest to także miejsce, w którym nasi mieszkańcy przy kawie i herbatce, w miłej atmosferze, mogą sobie zwyczajnie poplotkować.
Głównym celem imprez odbywających się w salce, jest integracja mieszkańców (członków) Osiedla, którzy mogą zapoznać się ze sposobem działania sali, wnosić swoje propozycje co do form i tematów imprez planowanych z rocznym wyprzedzeniem w ramach planu działalności społeczno-kulturalnej. W ramy tu wpisuje się również wolontariat prowadzony przy udziale członków "o wrażliwym sercu". Wiele tych działań przyniosło wymierne efekty w postaci odpowiedniej pomocy osobom potrzebującym.
Wszyscy członkowie Osiedla są informowani o spotkaniach i imprezach prowadzonych w ramach przedmiotowej działalności, w formie ogłoszeń wywieszanych w tablicach informacyjnych, znajdujących się na klatkach schodowych. Korzystając z tej okazji, prosimy zatem o uważne czytanie zawartych w nich informacji, ponieważ brak zainteresowania powoduje niepełne wykorzystanie oferty, którą Państwu przedstawiamy. Mamy nadzieję, że zaplanowane imprezy oraz inne formy działalności społeczno-kulturalnej i wolontariatu, doprowadzą do zwiększenia integracji mieszkańców oraz aktywności członków naszej wspólnoty w zakresie uczestnictwa w życiu spółdzielczym.
Opłaty
Aby utrzymać płynność finansową osiedla musimy straty wynikające z zadłużeń ograniczać poprzez blokowanie części środków finansowych na funduszach remontowych część "B" osiedli, co w konsekwencji prowadzi do ograniczenia i spowolnienia robót remontowych w danym roku. Wbrew potocznej opinii zadłużeń nie generują tylko ludzie mniej zasobni (renciści, emeryci i osoby z tzw. "starego portfela"). Oni najpierw wpłacają czynsz, a dopiero później zastanawiają się ile im zostaje na przeżycie, min. dlatego, gdyż mają sentyment do Spółdzielni, byli jej założycielami, są aktywni społecznie. Rada Osiedla tzw. "czynnik społeczny" to ludzie z dużym bagażem doświadczenia, którzy wielokrotnie przez kilka kadencji biorą aktywny udział w życiu Spółdzielni. Nie jesteśmy bierni w stosunku do dłużników. Są oni zapraszani na rozmowy z Kierownictwem i Radą Osiedla, wzywani na posiedzenia Zarządu KSM, a w przypadku braku pozytywnej reakcji na posiedzenia Rady Nadzorczej, która to przy notorycznym uchylaniu się od obowiązku ponoszenia opłat podejmuje ostateczną decyzję o wykluczeniu z rejestru członków. Pozbawienie dłużnika mieszkania to bardzo trudny, długi i uciążliwy proces, który kończy się wyrokiem sądu, a w konsekwencji egzekucją komorniczą.
Zgodnie z obowiązującą ustawą trudno jest w tej chwili przeprowadzić eksmisję dłużnika z lokalu mieszkalnego na "bruk", gdyż podlegają ustawowej ochronie w przypadkach kiedy dotyczy to osób starszych, chorych, rodzin z małymi dziećmi. Egzekucja taka jest możliwa tylko wtedy, kiedy gmina dostarczy zastępczy lokal socjalny lub gdy dłużnik posiada udokumentowane prawo do innego lokalu mieszkalnego.
Remonty
W 2004 r. zostały docieplone ostatnie budynki w naszym Osiedlu, co przynosi wymierne efekty i korzyści w bilansie energetycznym osiedla oraz wpływa na wielkość ponoszonych przez lokatorów opłat z tego tytułu, które pomimo wzrostu cen ciepła nie powodują drastycznego wzrostu kosztów ogrzewania.
Na przełomie 2008-2010 zostały ocieplone (technologią derbigum, papą termozgrzewalną) powierzchnie stropodachów w 11 budynkach tj.: Jordana 16abc, Kobylińskiego 2a, Podchorążych 1a, Szeligiewicza 20, Mikołowska 40, Francuska 61-65 oraz Francuska 61a-65a, Reymonta 3, Szafranka 3 i Drzymały 17 i Poniatowskiego 14 abcd.
W roku ubiegłym kontynuowaliśmy wymianę oraz refundację wymiany stolarki okiennej. Charakterystyczne jest to, że przeważająca część wydatkowanych środków została przeznaczona na zwrot kosztów wymiany dokonanej przez mieszkańców we własnym zakresie tj. 44 szt. w 15 mieszkaniach. W ramach wymian realizowanych przez Spółdzielnię wymieniono 11 szt. w 4 mieszkaniach.
Dużym wydatkiem z funduszu remontowego w roku 2010 było wykonanie zgodnie z decyzją Powiatowego Inspektora Nadzoru budowlanego nr 380/09 i 381/09 z dnia 12. 11. 2009 r. naprawy elementów konstrukcyjnych ścian fundamentowych piwnic w budynku mieszkalnym przy ul. Francuskiej 61-63-65 i 61a-63a-65a wraz z pełną izolacją pionową powłoki zewnętrznej. Ponadto rozpoczęliśmy roboty remontowe balkonów na największej nieruchomości w Osiedlu - ul. Rybnickiej 13-15-17 i ul. Francuskiej 61-63-65 i 61a-63a-65. Kontynuowaliśmy zarówno prace związane z modernizacją klatek schodowych - ul. Wojewódzka 25, ul. Drzymały 17 jak i dostosowaniem instalacji pożarowych w budynkach do aktualnie obowiązujących przepisów i norm (dot. budynku przy ul. Drzymały 17).
Ważnym zadaniem, którego się obecnie podjęliśmy jest sukcesywna wymiana wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej w budynkach w Osiedlu (aktualnie budynek przy ul. Szeligiewicza 6, Reymonta 3).
Zakres rzeczowy planu remontów na rok 2010 został zrealizowany. Ponadto z rezerwy budżetowej Osiedla wykonano szereg dodatkowych napraw i remontów wynikłych w okresie eksploatacji budynków w roku ubiegłym, a wykazanych podczas okresowej kontroli stanu technicznej sprawności obiektów - budynków mieszkalnych przeprowadzanej zgodnie z art. 62 ust.1, pkt 1 ustawy Prawo Budowlane.
Nie da się pominąć faktu, że wykonanie założonego planu remontów uzależnione jest w dużej mierze od samych mieszkańców, a ściślej od terminowego regulowania opłat (zgodnie z terminami statutowymi), toteż zwracamy się z gorącym apelem o systematyczne i terminowe dokonywanie opłat za mieszkania, garaże i lokale użytkowe.
Pragniemy, korzystając z tej publikacji, zaapelować do naszych mieszkańców o zwracanie uwagi i reagowanie na próby dewastacji i kradzieży, gdyż koszty usuwania skutków wandalizmu i napraw ponoszą wszyscy, bowiem zmniejszają one wysokość dostępnych środków finansowych, które mogłyby być wykorzystane na realizację robót remontowych, a także podwyższają koszty bieżącej eksploatacji.
Mamy nadzieję, że zaplanowane imprezy oraz inne formy działalności społeczno-kulturalnej i wolontariatu, doprowadzą do zwiększenia integracji mieszkańców oraz aktywności członków naszej wspólnoty w zakresie uczestnictwa w życiu Spółdzielni i interesowania się jej problemami.
|