Sprawozdania i plany remontów
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2022 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2023
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2021 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2022
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2020 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2021
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2019 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2020
Sprawozdanie z działalności Zarządu KSM, Rady Osiedla i Administracji za 2018 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2019
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2017 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2018
Sprawozdanie z działalności Zarządu KSM, Rady Osiedla i Administracji za 2016 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2017
Sprawozdanie z działalności Zarządu KSM, Rady Osiedla i Administracji za 2015 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2016
Sprawozdanie z działalności Zarządu KSM, Rady Osiedla i Administracji za 2014 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2015
Sprawozdanie z działalności Zarządu KSM, Rady Osiedla i Administracji za 2013 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2014
Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji za 2012 oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla na 2013
Ze względu na wystąpienie Pandemia COVID-19 planowane roboty remontowe zostały przesunięte w czasie.
Plany remontów na kolejne lata będą publikowane powyżej w formie dodatku do gazety „Wspólne Sprawy” jako „Sprawozdanie z działalności Rady Osiedla i Administracji oraz projekt Planu remontów i Działalności SOiK Osiedla”.
PLAN REMONTÓW NA ROK 2020
Plan remontów na rok 2020 zatwierdzony uchwałą nr 6/52/2019 w dniu 14.11.2019 przez Radę Osiedla im. ks. F. Ścigały.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej |
Ogółem: |
26 200 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię w mieszkaniach |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
12 600 |
III-IV |
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 2 dostępny w Administracji |
13 600 |
IV |
Wymiana stolarki drzwiowej |
Ogółem: |
4 000 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię na klatkach schodowych i w pomieszczeniach ogólnego użytku
|
ul. Ścigały 36 |
4 000 |
I-II |
Roboty murarsko-tynkarskie |
Ogółem: |
728 390 |
|
Kapitalny remont balkonów (40 szt.) wraz z położeniem płytek lastrico na podestach wejściowych do klatek schodowych - przeniesienie z 2019
|
ul. Ścigały 45, 45a, 45b, 45c |
275 620 |
I-II |
Kapitalny remont balkonów (6 szt.) - przeniesienie z 2019
|
ul. Ścigały 2a |
42 770
|
I-II |
Kapitalny remont balkonów (60 szt.) wraz z położeniem płytek lastrico na podestach wejściowych do klatek schodowych
|
ul. Ścigały 36, 38, 40, 42, 44, 46 |
410 000
|
II-IV |
Roboty instalacyjne wod-kan, gaz, c.c.w. |
Ogółem: |
13 600 |
|
Wymiana instalacji kanalizacyjnej (1 pionów) - przeniesienie z 2019 |
ul. Ścigały 27 |
13 600 |
II-III |
Roboty elektryczne |
Ogółem: |
5 000 |
|
Remont instalacji odgromowej |
ul. Wajdy 23, 25 |
5 000 |
II-III |
Mała architektura |
Ogółem: |
87 000 |
|
Utwardzenie terenu pod miejsca postojowe (strona zachodnia) |
ul. Wajdy 23, 25 |
35 000 |
II-III |
Remont chodnika (kostka brukowa) |
ul. Ścigały 28, 30, 32, 34 |
25 000 |
II-III |
Naprawa chodnika (ściana szczytowa) |
ul. Ścigały 46 |
5 000 |
II-III |
Likwidacja progów przy wejściu do klatek schodowych (wyprofilowanie nawierzchni z kostki brukowej) |
ul. Ścigały 37a, 39a, 41a |
6 000 |
II-III |
Remont schodów terenowych i pochylni |
ul. Ścigały 45b, 47 |
16 000 |
II-III |
Remont dźwigów |
Ogółem: |
30 000 |
|
Bieżące naprawy dźwigów (9 szt.) |
ul. Markiefki 33, 33a (2 szt.)
ul. Ścigały 8a (1 szt.)
ul. Wróblewskiego 7a, 7b (2 szt.)
ul. Wajdy 23, 25, 27 (3 szt.)
|
30 000 |
I-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
10 100 |
|
Wykaz aktualnych robót dla wykonawców znajduję się w zakładce Szukamy solidnych wykonawców
PLAN REMONTÓW NA ROK 2019
Plan remontów na rok 2019 zatwierdzony uchwałą nr 2/42/2018 w dniu 27.11.2018 przez Radę Osiedla im. ks. F. Ścigały.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej |
Ogółem: |
43 600 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię w mieszkaniach |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
26 600 |
III-IV |
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 2 dostępny w Administracji |
17 000 |
IV |
Roboty dekarskie |
Ogółem: |
150 820 |
|
Konserwacja dachu - przeniesienie z 2018
|
ul. Ścigały 35, 37, 39, 41 |
27 400 |
I-II |
Konserwacja dachu - przeniesienie z 2018
|
ul. Ścigały 36, 38, 40, 42, 44, 46 |
41 100 |
I-II |
Konserwacja dachu - przeniesienie z 2018
|
ul. Nadgórników 2, 4, 6, 8, 10 |
34 250 |
I-II |
Konserwacja dachu - przeniesienie z 2018
|
ul. Nadgórników 12, 12a, 12b, 12c |
27 470 |
I-II |
Konserwacja dachu - przeniesienie z 2018
|
ul. Markiefki 37, 39, 41 |
20 600 |
I-II |
Roboty murarsko-tynkarskie |
Ogółem: |
535 000 |
|
Kapitalny remont balkonów (40 szt.) wraz z położeniem płytek lastrico na podestach wejściowych do klatek schodowych - przeniesienie z 2018
|
ul. Ścigały 35a, 37a, 39a, 41a |
250 000 |
I-III |
Kapitalny remont balkonów (40 szt.) wraz z położeniem płytek lastrico na podestach wejściowych do klatek schodowych
|
ul. Ścigały 45, 45a, 45b, 45c |
250 000
|
II-IV |
Kapitalny remont balkonów (6 szt.)
|
ul. Ścigały 2a |
35 000
|
II-IV |
Roboty instalacyjne wod-kan, gaz, c.c.w. |
Ogółem: |
281 000 |
|
Wymiana instalacji kanalizacyjnej (18 pionów) |
ul. Markiefki 32, 34, 36
ul. Kopalniana 2c
|
190 000 |
II-III |
Wymiana instalacji kanalizacyjnej (7 pionów) |
ul. Ścigały 27, 29, 31, 33 |
85 000 |
II-III |
Naprawa wraz z regulacją studni kanalizacji sanitarnej |
ul. Nadgórników 12a, 12b |
6 000 |
II-III |
Mała architektura |
Ogółem: |
31 000 |
|
Naprawa urządzeń zabawowych |
place zabaw (teren osiedla) |
2 000 |
II-III |
Utwardzenie terenu pod miejsca postojowe (strona zachodnia) |
ul. Wajdy 27 |
8 000 |
II-III |
Demontaż wlotu kanału wentylacyjnego/wyjścia ewakuacyjnego (pomieszczenie po byłej budowli ochronnej) + wykonanie nawierzchni w ciągu komunikacyjnym miejsc postojowych |
ul. Markiefki 32, 34, 36 |
13 000 |
II-III |
Remont podestu (do lokalu użytkowego) |
ul. Markiefki 41 |
4 000 |
II-III |
Remont schodów terenowych |
ul. Markiefki 41 |
4 000 |
II-III |
Remont dźwigów |
Ogółem: |
30 000 |
|
Bieżące naprawy dźwigów (9 szt.) |
ul. Markiefki 33, 33a (2 szt.)
ul. Ścigały 8a (1 szt.)
ul. Wróblewskiego 7a, 7b (2 szt.)
ul. Wajdy 23, 25, 27 (3 szt.)
|
30 000 |
I-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
10 100 |
|
PLAN REMONTÓW NA ROK 2018
Plan remontów na rok 2018 zatwierdzony uchwałą nr 17/37/2017 w dniu 28.11.2017 przez Radę Osiedla im. ks. F. Ścigały.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej |
Ogółem: |
16 500 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię w mieszkaniach |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
11 000 |
III-IV |
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 2 dostępny w Administracji |
5 500 |
IV |
Roboty dekarskie |
Ogółem: |
261 000 |
|
Konserwacja dachu z dociepleniem kominów
|
ul. Ścigały 35, 37, 39, 41 |
50 000 |
II-III |
Konserwacja dachu z dociepleniem kominów
|
ul. Ścigały 36, 38, 40, 42, 44, 46 |
77 000 |
II-III |
Konserwacja dachu z dociepleniem kominów
|
ul. Nadgórników 2, 4, 6, 8, 10 |
64 000 |
II-III |
Konserwacja dachu
|
ul. Nadgórników 12, 12a, 12b, 12c |
40 000 |
II-III |
Konserwacja dachu
|
ul. Markiefki 37, 39, 41 |
30 000 |
II-III |
Roboty murarsko-tynkarskie |
Ogółem: |
500 560 |
|
Kapitalny remont balkonów (40 szt.) wraz z położeniem płytek lastrico na podestach wejściowych do klatek schodowych - przeniesienie z 2017 r.
|
ul. Ścigały 27a, 29a, 31a, 33a |
250 560 |
I-II |
Kapitalny remont balkonów (40 szt.) wraz z położeniem płytek lastrico na podestach wejściowych do klatek schodowych
|
ul. Ścigały 35a, 37a, 39a, 41a |
250 000
|
II-IV |
Mała architektura |
Ogółem: |
45 000 |
|
Remont nawierzchni drogi (przy wpuście kanalizacji deszczowej) – ściana szczytowa |
ul. Ścigały 2a |
15 000 |
II-III |
Wykonanie odwodnienia na parkingu - kontynuacja |
ul. Wróblewskiego 7a, 7b |
8 000 |
II-III |
Utwardzenie nawierzchni pod odpady wielkogabarytowe |
ul. Markiefki 32, 34, 36 |
5 000 |
II-III |
Utwardzenie nawierzchni pod miejsca postojowe |
ul. Ścigały 27a, 29a, 31a, 33a |
12 000 |
II-III |
Obudowa śmietnika (furtka i wypełnienie ścian) |
ul. Markiefki 33, 33a |
5 000 |
II-III |
Remont dźwigów |
Ogółem: |
30 000 |
|
Bieżące naprawy dźwigów (9 szt.) |
ul. Markiefki 33, 33a (2 szt.)
ul. Ścigały 8a (1 szt.)
ul. Wróblewskiego 7a, 7b (2 szt.)
ul. Wajdy 23, 25, 27 (3 szt.)
|
30 000 |
I-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
10 100 |
|
PLAN REMONTÓW na rok 2017
W związku z brakiem uwag i wniosków do projektu Planu remontów na rok 2017 w trakcie Zebrania Osiedlowego, które odbyło się dnia 21.12.2016, Rada Osiedla im. ks. F. Ścigały na posiedzeniu w dniu 11.01.2017 zatwierdziła uchwałą Nr 1/21/2017 niżej wymieniony Plan remontów na rok 2017.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej |
Ogółem: |
21 380 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię w mieszkaniach |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
8 180 |
III-IV |
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 2 dostępny w Administracji |
13 200 |
III-IV |
Roboty dekarskie |
Ogółem: |
81 700 |
|
Konserwacja dachu z dociepleniem kominów
|
ul. Ścigały 2, 2a, 4, 6, 8 |
81 700 |
II |
Roboty murarsko-tynkarskie |
Ogółem: |
558 210 |
|
Remont balkonów (wymiana balustrad + malowanie loggi - 24 szt.)
|
ul. Ścigały 2, 4, 6, 8 |
119 230 |
I |
Kapitalny remont balkonów (40 szt.) wraz z położeniem płytek lastrico na podestach wejściowych do klatek schodowych
|
ul. Ścigały 27, 29, 31, 33 |
249 700
|
II |
Kapitalny remont balkonów (30 szt.) wraz z położeniem płytek lastrico na podestach wejściowych do klatek schodowych
|
ul. Ścigały 27a, 29a, 31a |
189 280 |
II |
Roboty malarskie |
Ogółem: |
252 000 |
|
Malowanie klatek schodowych + pomieszczeń ogólnego użytku |
ul. Markiefki 37, 39, 41 |
72 000 |
II-III |
Malowanie klatek schodowych + pomieszczeń ogólnego użytku |
ul. Nadgórników 12, 12a, 12b, 12c |
90 000 |
II-III |
Malowanie klatek schodowych + pomieszczeń ogólnego użytku |
ul. Ścigały 35a, 37a, 39a, 41a |
90 000 |
II-III |
Remont dźwigów |
Ogółem: |
30 000 |
|
Bieżące naprawy dźwigów (9 szt.) |
ul. Markiefki 33, 33a, ul.Wajdy 23, 25, 27
ul. Wróblewskiego 7a, 7b, ul. Ścigały 8a
|
30 000 |
I-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
10 100 |
|
Spłata rat pożyczki z funduszu interwencyjnego |
Ogółem: |
43 340 |
|
PLAN REMONTÓW na rok 2016
W związku z brakiem uwag i wniosków do projektu Planu remontów na rok 2016 w trakcie Zebrania Osiedlowego, które odbyło się dnia 09.12.2015, Rada Osiedla im. ks. F. Ścigały na posiedzeniu w dniu 15.12.2015 zatwierdziła uchwałą Nr 20/1/2015 niżej wymieniony Plan remontów na rok 2016.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej |
Ogółem: |
21 360 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię w mieszkaniach |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
16 540 |
III-IV |
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 2 dostępny w Administracji |
4 820 |
III-IV |
Roboty dekarskie |
Ogółem: |
68 000 |
|
Konserwacja dachu
|
ul. Ścigały 47, 47a, 47b, 47c |
23 000 |
II |
Konserwacja dachu z dociepleniem kominów
|
ul. Ścigały 35a, 37a, 39a, 41a |
45 000 |
II |
Roboty murarsko-tynkarskie |
Ogółem: |
348 000 |
|
Remont wylewek w mieszkaniach |
ul. Ścigały 2, 2a, 4, 6, 8 |
7 000 |
II |
Remont balkonów (wymiana balustrad + malowanie loggi - 24 szt.)
|
ul. Ścigały 2, 2a, 4, 6, 8 |
66 000 |
II |
Kapitalny remont balkonów (40 szt.) wraz z położeniem płytek lastrico na podestach wejściowych do klatek schodowych
|
ul. Ścigały 27, 29, 31, 33 |
253 000
|
II |
Położenie płytek na ścianach parterów klatek schodowych
|
ul. Ścigały 8a |
22 000 |
II |
Roboty malarskie |
Ogółem: |
46 000 |
|
Malowanie klatek schodowych + pomieszczeń ogólnego użytku |
ul. Ścigały 8a |
46 000 |
II-III |
Roboty instalacyjne wod-kan, gaz, c.c.w.
|
Ogółem: |
36 000 |
|
Wymiana przykanalików do klatek schodowych |
ul. Ścigały 40 (1 szt.) |
12 000 |
III-IV |
Wymiana przykanalików do klatek schodowych |
ul. Ścigały 37a (1 szt.) |
12 000 |
III-IV |
Wymiana przykanalików do klatek schodowych |
ul. Ścigały 45a (1 szt.) |
12 000 |
III-IV |
Mała architektura |
Ogółem: |
81 000 |
|
Wykonanie placu utwardzonego na samochody oraz schodków zejściowych od str. kl. Ścigały 34 w stronę ulicy Markiefki
|
ul. Ścigały 36, 38, 40, 42, 44, 46 |
81 000 |
IV |
Remont dźwigów |
Ogółem: |
20 000 |
|
Bieżące naprawy dźwigów (9 szt.) |
ul. Markiefki 33, 33a, ul.Wajdy 23, 25, 27
ul. Wróblewskiego 7a, 7b, ul. Ścigały 8a
|
20 000 |
I-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
10 100 |
|
Spłata rat pożyczki z funduszu interwencyjnego |
Ogółem: |
43 330 |
|
PLAN REMONTÓW na rok 2015
W związku z brakiem uwag i wniosków do projektu Planu remontów na rok 2015 w trakcie Zebrania Osiedlowego, które odbyło się dnia 17.12.2014, Rada Osiedla im. ks. F. Ścigały na posiedzeniu w dniu 14.01.2015 zatwierdziła uchwałą Nr 1/79/2015 niżej wymieniony Plan remontów na rok 2015.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej |
Ogółem: |
37 400 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię w mieszkaniach |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
20 460 |
I-IV |
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 2 dostępny w Administracji |
16 940 |
I-IV |
Roboty dekarskie |
Ogółem: |
116 500 |
|
Konserwacja dachu z dociepleniem kominów
|
ul. Kopalniana 2c |
13 000 |
III |
Konserwacja dachu z dociepleniem kominów
|
ul. Markiefki 32, 34, 36 |
34 500 |
III |
Konserwacja dachu |
ul. Ścigały 45, 45a, 45b, 45c |
22 000 |
III |
Remont wiatrołapów (wejść do klatek schodowych łącznie z wymianą rynien i rur spustowych)
|
ul. Ścigały 27, 29, 31, 33
ul. Ścigały 27a, 29a, 31a, 33a ul. Ścigały 28, 30, 32, 34 ul. Ścigały 35, 37, 39, 41 ul. Ścigały 35a, 37a, 39a, 41a ul. Ścigały 36, 38, 40, 42, 44, 46 ul. Ścigały 45, 45a, 45b, 45c ul. Ścigały 47, 47a, 47b, 47c
ul. Nadgórników 2, 4, 6, 8, 10
ul. Nadgórników 12, 12a, 12b, 12c |
47 000 |
III-IV |
Roboty murarsko-tynkarskie |
Ogółem: |
15 000 |
|
Remont wylewek w mieszkaniach |
ul. Ścigały 47, 47a, 47b, 47c |
8 420 |
III-IV |
Remont wylewek w mieszkaniach |
ul. Ścigały 2a, 2, 4, 6, 8 |
6 580 |
III-IV |
Roboty malarskie |
Ogółem: |
330 000 |
|
Malowanie klatek schodowych + pomieszczeń ogólnego użytku (łącznie z kafelkowaniem ścian parterów klatek schodowych) |
ul. Wróblewskiego 7a, 7b |
190 000 |
II |
Malowanie klatek schodowych + pomieszczeń ogólnego użytku |
ul. Markiefki 33, 33a |
140 000 |
II |
Roboty instalacyjne wod-kan, gaz, c.c.w.
|
Ogółem: |
65 000 |
|
Wymiana przykanalików do klatek schodowych |
ul. Ścigały 42 (2szt.) |
26 000 |
III-IV |
Wymiana przykanalików do klatek schodowych |
ul. Ścigały 44 (2szt.) |
26 000 |
III-IV |
Wymiana przykanalików do klatek schodowych |
ul. Ścigały 36 (1szt.) |
13 000 |
III-IV |
Mała architektura |
Ogółem: |
80 000 |
|
Wykonanie placu utwardzonego na samochody
|
ul. Ścigały 36, 38 |
80 000 |
III |
Remont dźwigów |
Ogółem: |
20 000 |
|
Bieżące naprawy dźwigów (9 szt.) |
ul. Markiefki 33, 33a, ul.Wajdy 23, 25, 27
ul. Wróblewskiego 7a, 7b, ul. Ścigały 8a
|
20 000 |
I-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
10 100 |
|
Spłata rat pożyczki z funduszu interwencyjnego |
Ogółem: |
43 320 |
|
PLAN REMONTÓW na rok 2014
W związku z brakiem uwag i wniosków do projektu Planu remontów na rok 2014 w trakcie Zebrania Osiedlowego, które odbyło się dnia 07.01.2014, Rada Osiedla im. ks. F. Ścigały na posiedzeniu w dniu 15.01.2014 zatwierdziła uchwałą Nr 1/64/2014 niżej wymieniony Plan remontów na rok 2014.
Rodzaj i opis robót |
Adres budynku |
Wartość robót [zł] |
Termin wykonania (kwartał) |
Wymiana stolarki okiennej |
Ogółem: |
28 000 |
|
Realizowana przez Spółdzielnię w mieszkaniach |
Zał. Nr 1 dostępny w Administracji |
12 900 |
I-IV |
Realizowana we własnym zakresie – koszty refundacji |
Zał. Nr 2 dostępny w Administracji |
15 100 |
I-IV |
Roboty dekarskie |
Ogółem: |
67 200 |
|
Konserwacja dachu (smołowanie dachu + malowanie blacharki) |
ul. Ścigały 28, 30, 32, 34 |
22 400 |
III |
Konserwacja dachu (smołowanie dachu + malowanie blacharki) |
ul. Ścigały 27, 29, 31, 33 |
22 400 |
III |
Konserwacja dachu (smołowanie dachu + malowanie blacharki) |
ul. Ścigały 27a, 29a, 31a, 33a |
22 400 |
III |
Roboty murarsko-tynkarskie |
Ogółem: |
42 400 |
|
Remont tynków w mieszkaniach |
ul. Ścigały 2a, 2, 4, 6, 8 |
1 900 |
III |
Remont wylewek w mieszkaniach |
ul. Ścigały 35a, 37a, 39a, 41a |
5 450 |
III |
Remont wylewek w mieszkaniach |
ul. Ścigały 2a, 2, 4, 6, 8 |
11 550 |
III |
Wymiana płytek i naprawa schodów do budynku od strony
lokali użytkowych
|
ul. Ścigały 8a |
15 500 |
III |
Naprawa i malowanie wejść do klatek schodowych oraz remont zadaszeń nad wejściami do klatek schodowych |
ul. Ścigały 2a, 2, 4, 6, 8 |
8 000 |
III |
Roboty malarskie |
Ogółem: |
120 000 |
|
Malowanie klatek schodowych + pomieszczeń ogólnego użytku (łącznie z kafelkowaniem ścian parterów klatek schodowych) |
ul. Wajdy 23 |
120 000 |
I |
Roboty instalacyjne wod-kan, gaz, c.c.w.
|
Ogółem: |
150 760 |
|
Wymiana przykanalików do klatek schodowych |
ul. Ścigały 38 |
12 000 |
III |
Wymiana przykanalików do klatek schodowych |
ul. Ścigały 40 |
12 000 |
III |
Wymiana przykanalików do klatek schodowych |
ul. Ścigały 39a |
12 000 |
III |
Wymiana przykanalików do klatek schodowych |
ul. Ścigały 35 |
12 000 |
III |
Wymiana przykanalików do klatek schodowych |
ul. Ścigały 45 |
12 000 |
III |
Wymiana pionów kanalizacyjnych (10 szt.) |
ul. Nadgórników 2, 4, 6, 8, 10 |
90 760 |
II |
Mała architektura |
Ogółem: |
401 000 |
|
Wykonanie placu postojowego |
ul. Nadgórników 12 - od strony szczytowej budynku |
46 000 |
III |
Remont ulicy i parkingu (zamiana na kostkę brukową) |
ul. Markiefki 33, 33a - przed budynkiem do ul.Wróblewskiego 7a |
355 000 |
III-IV |
Remont dźwigów |
Ogółem: |
35 000 |
|
Bieżące naprawy dźwigów (9 szt.) |
ul. Markiefki 33, 33a, ul.Wajdy 23, 25, 27
ul. Wróblewskiego 7a, 7b, ul. Ścigały 8a
|
35 000 |
I-IV |
Odpis na fundusz interwencyjny |
Ogółem: |
10 100 |
|
Przedstawiony „Plan remontów na rok 2014" opracowany został na podstawie przeglądów rocznych budynków, przeglądów zasobów Osiedla przez Radę i Adm.Osiedla jak również uwag własnych Adm.Osiedla. Odpis na Fundusz Remontowy „B" od lipca 2002 r. do stycznia 2009 r. nie ulegał zmianie i wynosił 1,27 zł/m2. Dopiero od lutego 2009 r. Rada Osiedla podjęła uchwałę o podwyższeniu tego odpisu do kwoty 1,43 zł/m2, co było konieczne do wykonania wszystkich zaplanowanych robót remontowych. W listopadzie 2009 r. Rada Osiedla podwyższyła odpis na FR "B" do kwoty 1,60 zł/m2, ale tylko dla nieczłonków KSM. Na wszystkie roboty remontowe przeprowadzane na Osiedlu organizowane są przez Spółdzielnię wybory wykonawców, w których uczestniczą również członkowie Rady Osiedla. O wyborze danego wykonawcy decyduje złożona oferta.
Ogólna informacja o Osiedlu Ścigały
W skład Osiedla Ścigały wchodzi 18 budynków zamieszkałych przez ok. 1691 osób. Budynki zlokalizowane są przy ulicach: Ścigały, Nadgórników, Kopalnianej, Wróblewskiego, Markiefki i Wajdy. W zasobach posiadamy:
11 budynków 4-ro piętrowych,
3 budynki 3-piętrowe,
3 budynki 10-piętrowe
1 budynek 7- piętrowy (przy ul.Ścigały 8a, który wchodzi w skład Osiedla od kwietnia 2008r, a wcześniej zarządzany był przez Centrum Zarządzająco-Usługowe przy ul.KLonowej 35c).
Zasoby Osiedla stanowią: mieszkania – 97,48%, lokale użytkowe 0,95%, kioski handlowe – 0,48%, garaże murowane – 0,57%, garaże blaszane – 0,52%
Na dzień 31.12.2013r, 419 mieszkań na Osiedlu posiada odrębną własność, co stanowi 53,93% wszystkich lokali mieszkalnych na Osiedlu. Odrębną własność posiadają również 2 lokale użytkowe oraz 1 garaż. Na 18 nieruchomości budynkowych 17 nieruchomości ma uregulowany stan prawny, natomiast dla nieruchomości budynkowej Markiefki 37-41 trwają prace związane z uregulowaniem spraw terenowo-prawnych.
Na przestrzeni prawie 23 lat od czasu powstania Osiedla (a powstało ono w lipcu 1991r) przeprowadziliśmy w swoich zasobach szeroki zakres robót remontowych, które w znaczny sposób zmieniły oblicze naszego Osiedla i poprawiły warunki zamieszkiwania naszym mieszkańcom. I tak:
- w 17 budynkach wymieniliśmy piony i poziomy zimnej wody, a w budynkach z c.c.w. również piony i poziomy cieplej wody,
- na całym Osiedlu wymieniliśmy zewnętrzną sieć wodociągową (na rury z PCV),
- w 17 budynkach wymieniliśmy instalację gazową (łącznie z przeniesieniem liczników gazowych na klatki schodowe),
- wyminiliśmy przyłącza gazowe do budynku Ścigały 2a-2-8,
- wymieniliśmy sieć kanalizacyjną zewnętrzną przy budynkach: Ścigały 2a-2-8, Ścigały 28-34, częściowo do budynku Markiefki 33-33a oraz11 przykanalików do innych budynków,
- rozpoczęliśmy sukcesywną wymianę pionów kanalizacyjnych.
Do roku 2013 włącznie wymieniliśmy 49 pionów:
- w budynku Ścigały 2a-2-8 - 11 pionów, w budynku Ścigały 36-46 - 10 pionów,
- w budynku Ścigały 35-41 - 6 pionów, w budynku Ścigały 47-47c - 6 pionów,
- w budynku Ścigały 45-45c - 8 pionów, w budynku Nadgórników 12-12c - 8 pionów,
- wymieniliśmy pion kanalizacji deszczowej w kl.Wajdy 25,
- w 3 budynkach dokonaliśmy wymiany instalacji elektrycznej łącznie z przeniesieniem liczników elektr. na klatki schodowe ( Markiefki 32-36, Kopalniana 2c, Ścigały 2a-2-8),
- wymieniliśmy wszystkie drzwi wejściowe do klatek schodowych,
- wymieniliśmy wewnętrzne stalowe drzwi na parterach budynku Wajdy 23-27 – na aluminiowe,
- wymieniliśmy wszystkie drzwi do piwnic w budynku Wajdy 23-27 na drzwi p.pożarowe (dymoszczelne). Również drzwi dymoszczelne zamontowane zostały na przejściach ewakuacyjnych: na X p w budynkach: Markiefki 33-33a i Wróblewskiego 7a-7b oraz na Vp w budynku Wajdy 23-27,
- wykonano nawodnienie instalacji p.poż w budynkach: Wajdy 23-27, Wróblewskiego 7a-7b, Markiefki 33-33a,
- wymieniliśmy również okna na klatkach schodowych (na okna z PCV) w 16 budynkach, a w budynkach: Markiefki 32-36 i Kopalniana 2c również na strychach,
- w roku 2011 wymieniliśmy 203 okienka piwniczne w budynkach: Nadgórników 2-10, 12-12c, Ścigały 27-33, 27a-33a, 35-41, 35a-41a, 45-45c, 47-47c, 28-34, 36-46 Łącznie do roku 2012 wymieniliśmy 246 okienek piwnicznych
- do roku 2013 wymieniliśmy łącznie ok. 90% okien w mieszkaniach w zasobach całego Osiedla. Od roku 2007 okna montowane przez Spółdzielnię posiadają zamontowane nawietrzaki, które poprawiają skuteczność wentylacji grawitacyjnej w mieszkaniach. Ponieważ okna w latach wcześniejszych nie były wyposażane w nawietrzaki, od roku 2009 Adm.Osiedla przeprowadziła „akcję" montażu nawietrzaków, które w znaczny sposób zwiększają napływ powietrza do mieszkań. Ponieważ wielu lokatorów nie skorzystało z możliwości montażu nawietrzaków (bez dodatkowej opłaty – w ramach F.R.B") Adm. Osiedla w dalszym ciągu przyjmuje zgłoszenia na ich montaż, aby zminimalizować „kłopoty" związane z działaniem wentylacji grawitacyjnej. Duży bowiem wpływ na prawidłowe działanie tej wentylacji mają właśnie nadmiernie uszczelnione okna (niekiedy nawet bez mikrowentylacji – dotyczy to okien montowanych przez lokatorów we własnym zakresie), podwójne drzwi wejściowe do mieszkania jak również zaklejanie kratek wentylacyjnych oraz montowanie drzwi do łazienek bez odpowiedniego nawiewu, który wynosi min. 220cm2. Ponieważ problem wentylacji grawitacyjnej występuje na Osiedlu od dłuższego czasu, szczególnie w okresie zimowym, Spółdzielnia rozpoczęła „akcję" wymiany piecyków łazienkowych na instalację centralnej ciepłej wody. Roboty te prowadzone są już na innych Osiedlach KSM.
- przeprowadziliśmy kapitalny remont 7 szt. dźwigów osobowych,
- wyremontowaliśmy wszystkie dachy na budynkach - położono papę termozgrzewalną oraz podniesiono i ocieplono kominy,
- wymieniono rynny na budynkach: Ścigały 2a-2-8, Markiefki 32-36, Kopalniana 2c,
- na bieżąco malowane są klatki schodowe. Od 2005r Rada i Adm. Osiedla zdecydowały, aby przy malowaniu klatek schodowych wykładać płytkami partery klatek schodowych jak również wejścia do budynków. W ten sposób wykonanych mamy 15 budynków: Markiefki 37-41, Markiefki 33-33a, Markiefki 32-36, Kopalniana 2c, Nadgórników 2-10, Nadgórników 12-12c, Ścigały 35-41, Ścigały 35a-41a, Ścigały 28-34, Ścigały 36-46, Ścigały 27-33, Ścigały 27a-33a, Ścigały 2-8, Ścigał 45-45c, Ścigały 47-47c, Wajdy 25, 27,
- zakończono remont i modernizację wentylacji w 2 budynkach wyposażonych w wentylację mechaniczną: Markiefki 37-41 i Wajdy 23-27 - ogółem 17 pionów),
- mamy w Osiedlu ocieplonych 17 budynków,
- na bieżąco remontujemy chodniki na Osiedlu ( wymieniamy chodniki asfaltowe na chodniki z kostki brukowej). W miarę potrzeb wykonujemy również dodatkowe chodniki np. przy budynkach: Markiefki 33-33a, Wróblewskiego 7a-7b, Wajdy 23-27 na bieżąco – na wniosek mieszkańców Osiedla, przeprowadzamy remont wylewek w mieszkaniach i na balkonach,
- montujemy zadaszenia nad balkonami na ostatnich kondygnacjach. Do roku 2012 w takie zadaszenia wyposażonych jest 17 budynków,
- wymieniamy na bieżąco stare kasety domofonowe. W pierwszej kolejności w budynkach, w których malowane są klatki schodowe,
- wykonaliśmy obudowę 2 śmietników t.j przy budynku Wajdy 23-27 i obok budynku Ścigały 28-34,
- w roku 2011 ogrodzono plac między budynkami Markiefki 32-36 i Kopalniana 2c. Umożliwiło to parkowanie samochodów na tym placu tylko i wyłącznie mieszkańcom tych budynków,
- wykonano instalację oddymiania budynków: Wajdy 23-27, Markiefki 33-33a i Wróblewskiego 7a-7b
Ważne sprawy dla Osiedla
Zadłużenia w opłatach wobec Spółdzielni
Zadłużenie z tytułu zaległych opłat na 31 grudnia 2013r wynosiło 181.825,33 zł i zmalało w stosunku do 31 grudnia 2012r o 90.089,07 zł. W celu zmniejszenia tego zadłużenia Rada i Administracja Osiedla przeprowadzają co miesiąc rozmowy z dłużnikami proponując im zamianę mieszkania na mniejsze lub rozłożenie zadłużenia na raty. Osoby zadłużone informowane są również o możliwości ubiegania się o dodatek mieszkaniowy lub pomoc MOPS-u.
Dłużnicy uchylający się od rozmów z Radą Osiedla oraz dłużnicy notorycznie zalegający z opłatami kierowani są na rozmowy z Zarządem KSM i Radą Nadzorczą Spółdzielni celem dalszego postępowania egzekucyjnego do wykluczenia z członkostwa włącznie.
Zadłużenie mieszkańców ma bezpośredni wpływ na sytuację finansową Osiedla jak i całej Spółdzielni – imniższe zadłużenie tym lepsza płynność finansowa.
Kontynuacja robót remontowych w Osiedlu
W latach następnych Rada i Adm.Osiedla zamierzają kontynuować roboty:
- wymiana pionów kanalizacyjnych w budynkach,
- malowanie klatek schodowych łącznie z kafelkowaniem scian parterów klatek schodowych,
- wymiany stolarki okiennej w mieszkaniach,
- remont głównych tablic elektrycznych w budynkach,
- planujemy również wykonanie parkingów lub utwardzonych miejsc postojowych.
Potrzeb remontowych jest bardzo dużo, nie da się ich wykonać w szybkim tempie ze względu na ograniczenia finansowe, a przede wszystkim z powodu zaległości w opłatach wobec Spółdzielni. Zaległości te mają zasadniczy wpływ na gospodarkę Osiedla, w tym również na przeprowadzanie koniecznych remontów. Ważną pozycję w dochodach Osiedla stanowią wpływy z najmu lokali użytkowych, dzierżawy terenu i najmu komórek gospodarczych. Przychody te mają wpływ na stabilność finansową Osiedla i zmniejszenie obciążeń dla członków Spółdzielni. Za rok 2013 wyniosły one 95.730,00zł.
Działalność społeczno-kulturalna w Osiedlu
Osiedle nie posiada własnego klubu osiedlowego, a mimo to prowadzi działalność społeczno-kulturalną. Środki finansowe pochodzące z odpisów na tę działalność z lokali mieszkalnych, użytkowych i garaży wydatkowane są na:
- organizowanie imprez dla dzieci: Dzień Dziecka, Impreza Mikołajkowa. Do roku 2008 włącznie imprezy z okazji Dnia Dziecka organizowaliśmy na boisku osiedlowym. W roku 2008 dokonano zbycia gruntu, na którym zlokalizowane było boisko. W związku z brakiem miejsca na Osiedlu, na którym moglibyśmy zorganizować takie imprezy, począwszy od roku 2009 Rada i Administracja Osiedla postanowiły dołączyć do Osiedla im.J.Kukuczki i wspólnie zorganizować imprezy dla dzieci. Duże imprezy plenerowe, których głównym organizatorem jest klub JUVENIA organizowane są na placu zabaw przy ul.Sandomierskiej. Od roku 2012, na wspomnianym placu zabaw, odbywają się również imprezy z okazji Rozpoczęcia wakacji.
- ufundowanie nagród dla zwycięzców konkursu „Najpiękniejszy balkon – ogródek podokienny" , który organizowany jest od roku 1994. Wzorem naszego Osiedla takie konkursy organizowane są obecnie również na innych Osiedlach KSM.
- częściowe pokrycie kosztów uczestnictwa mieszkańców naszego Osiedla w imprezach organizowanych przez klub CENTRUM.
- wycieczki dla mieszkańców na grzybobranie połączone ze zwiedzaniem okolic. Po raz pierwszy wycieczka taka na naszym Osiedlu zorganizowana została w roku 2012. W roku 2013zorganizowana została po raz drugi. Wycieczki były bardzo udane – dopisała zarówno pogoda jak i grzyby. Również w roku bieżącym Rada i Administracja Osiedla planują zorganizowanie takiej wycieczki. Mieszkańcy naszego Osiedla korzystają również z różnych form działalności społeczno-kulturalnej oferowanej przez Dział Społeczno-Kulturalny KSM (wczasy dla seniorów w Kudowie Zdroju, wycieczki zarówno dla seniorów jak i młodzieży, zjazdy narciarskie, złazy rodzinne dla mieszkańców Osiedli, koncerty i inne).
Bardzo pozytywne są opinie tych mieszkańców, którzy brali udział w imprezach organizowanych przez ten Dział.
Dewastacje
Dewastacje na naszym Osiedlu niestety występują nadal. Najczęstsze z nich to: wybijanie szyb w drzwiach do klatek schodowych przez osiedlową jak i pozaosiedlową chuliganerię, niszczenie koszyków na reklamy przed klatkami schodowymi, niszczenie ławek osiedlowych, rozbijanie koszy na śmieci, malowanie grafitti na ścianach budynków, malowanie wulgarnych napisów na ścianach nowo wymienionych kabin dźwigów osobowych. W roku 2013 , na usuwanie szkod związanych z dewastacjami ponieśliśmy wydatki w kwocie 7.100,00 zł. Apelujemy, aby każdą dewastację mienia spółdzielczego przez osoby dorosłe zgłaszać bezpośrednio do Policji i Straży Miejskiej gdyż złapanie chuliganów na gorącym uczynku spowoduje, iż tylko i wyłącznie oni będą ponosić koszty napraw wyrządzonej szkody, a nie jak do tej pory wszyscy mieszkańcy Osiedla.
Zarówno Rada jak i Adm.Osiedla oczekują na propozycje i uwagi mieszkańców Osiedla odnośnie działalności gospodarczej – zarówno remontowej jak i społeczno-kulturalnej.
Co miesiąc odbywają się w biurze Adm.Osiedla dyżury członków Rady Osiedla, na których mieszkańcy mogą składać swoje uwagi na temat spraw dotyczących Osiedla.
|