Skargi i wnioski wniesione do spółdzielni w 2024 roku
Przewodniczący Rady Nadzorczej KSM:
Józef Zimmermann
Przełom roku jest ważnym momentem w działalności Rady Nadzorczej. To czas podsumowania prac ubiegłorocznych i jednocześnie zaprogramowania działań na rozpoczęty dopiero co rok. Na styczniowe plenarne posiedzenie Rady wszystkie jej stałe Komisje Problemowe przygotowały zatem sprawozdania za rok 2024 i plany na rok 2025.
Przedkładane materiały były przedmiotem uprzedzającej analizy Prezydium Rady Nadzorczej. Swoją ocenę tych dokumentów Prezydium Rady zamknęło w następujących konkluzjach:
- Prezydium Rady Nadzorczej po zapoznaniu się z przedłożonymi sprawozdaniami Komisji Problemowych Rady Nadzorczej z działalności w 2024 roku stwierdza, że wszystkie zostały sporządzone zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie „Wytycznymi Prezydium Rady Nadzorczej..." oraz Ramowym Planem Pracy Rady Nadzorczej na 2024 rok i wnioskuje o ich przyjęcie przez Plenum Rady Nadzorczej;
- Prezydium Rady Nadzorczej po zapoznaniu się z przedłożonymi planami pracy Komisji Problemowych Rady Nadzorczej na 2025 rok stwierdza, że wszystkie zostały sporządzone zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie „Wytycznymi Prezydium Rady Nadzorczej..." oraz Ramowym Planem Pracy Rady Nadzorczej na 2025 rok i wnioskuje o ich przyjęcie przez Plenum Rady Nadzorczej.
Rada Nadzorcza zapoznawszy się z przedłożoną jej dokumentacją, podjęła dwie odpowiednie uchwały, akceptujące sprawozdania i plany.
Następnie Rada Nadzorcza oceniała przygotowany i przedstawiony jej materiał Zarządu: „Analiza skarg i wniosków wniesionych do KSM w 2024 roku oraz ocena sposobu ich załatwienia". Kwestia ta była omawiana i opiniowana na posiedzeniu Komisji Samorządowo-Statutowej, która nie wniosła uwag do tej analizy.
Działania związane z przyjmowaniem, rozpatrywaniem i załatwianiem skarg i wniosków, w tym także tzw. skarg lokatorskich oraz wniosków i postulatów są określone w „Regulaminie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Katowickiej spółdzielni Mieszkaniowej (uchwała nr 245/23 Zarządu KSM)". Na tej podstawie prowadzone są postępowania i działania wyjaśniające spraw sygnalizowanych przez skarżących się lub wnioskodawców. Skargi i wnioski od mieszkańców wpływają drogą tradycyjnej korespondencji pocztowej, e-mailowej oraz w formie ustnej, która znajduje swój wyraz w spisanym na tę okoliczność protokole.
Merytoryczny nadzór organizacyjny w zakresie rozpatrywania skarg i wniosków należy w KSM do zadań wyodrębnionej komórki organizacyjnej do spraw Kontroli Wewnętrznej. Prowadzi ona całoroczny rejestr wpływających do Spółdzielni wszelkich skarg i uwag i kieruje je – w celu rozpatrzenia i załatwienia – do właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych Spółdzielni, nadto sprawuje nadzór nad zgodnym z regulaminem postępowaniem w zakresie trybu i terminów rozpatrywania tychże skarg i wniosków.
Po zapoznaniu się z przedłożonym materiałem i dyskusji nad nim Rada Nadzorcza przyjęła go do wiadomości.
Końcową część posiedzenia Rady zajęła złożona jej informacja przez Zbigniewa Olejniczaka, zastępcę prezesa Zarządu KSM, o ataku hakerskim na profil Spółdzielni na Facebooku i o podjętych w związku z tym natychmiastowych działaniach.
Z poważaniem JÓZEF ZIMMERMANN
|